25. oktober 2011

Trimmekurs

For et par uker siden fikk jeg mail fra mamma om Trimmekurs 22. og 23. oktober. Jeg må jo si at jeg ble litt fornærmet og tenkte, "hun mener jeg er i så dårlig form ja...". Men etter å ha lest mailen måtte jeg le litt for meg selv. Trimmekurs var nemmelig ikke kurs for å få meg til å trene, men for at jeg skulle få lære å trimme pelsen til Maja. Det var et veldig ålreit kurs! Kari Haave, som driver dogvillehundesalong holdt kurset i sin salong i Oslo.

Lørdagen lærte vi å nappe (eller lugge som Maja ville kalt det) pelsen på hodet og rygg + bruk av maskin inni og oppe på årene + under haka.

En liten avslappnings stund innimellom all "luggingen".

Søndagen lærte vi klipp av labber. Maja sovnet nesten der hun lå.

Litt mørkt, men sånn så hun ut når vi kom hjem.
Litt furten, men veldig fin i pelsen.


Leo (til venstre) var også på kurset. Han er fra samme kennelen som Maja, Guldkrona,
så vi måtte på ha et bilde av de sammen og sende til oppdretteren.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar