23. desember 2011

Juleforberedelser på høyt nivå

Jeg tok juleferie søndag etter jobb, og reiste da opp til mamma. Mandagen hadde jeg aromaterapi behandling, en super start på juleferien. Tirsdagen var jeg og mamma ute på en liten shopping runde og avleverte noen julegaver. Onsdagen bakte jeg brune pinner mens mamma var på jobb og på ettermiddagen lagde vi deig til kransekakestenger.
De brune pinnene før de skal i ovnen...
Torsdag formiddag stekte mamma kransekakastengene, eller det vil si, det ble mer kransekakebrød... Mamma`n pyntet huset mens jeg var på gardermoen å hentet Sigrunn som kom fra bergen. Det ble julegavebytte og koselig middag hjemme hos henne, før jeg satte kursen hjem til mamma igjen. Da jeg kom hjem bakstret vi juletreet opp fra kjelleren. Pynten ble hengt på og jeg ble veldig fornøyd med resultatet!
Kransekakestengene under steking, de ser jo veldig fine ut enda.......

.... men så skjedde det noe gitt.
De fløt litt utover, og ser mer ut som brød enn stenger. Gode på smak ble de da.
Juletreet ferdig pyntet, med gavene under.
Tror det har vært mange snille "barn" i år....
Fredag, og i dag er det lillejulaften. Jeg har vært på Bjørkelangen og spist lunsj med Lisa. Veldig koselig! Vi ble sittende i flere timer og skravle. Celine hadde fri fra barnehagen og var selvfølgelig med. Det har ikke vært de store forberedelsene i dag, bare litt handling av mat og noen blomster. Så nå er vi klare for den store dagen i morgen...

Vi skal tilbringe kvelden hos tante Eli (mamma sin tante), der blir vi blir ni stk rundt bodet + Maja. Gleder meg masse! Men mest til pakkene, og nei, ikke de jeg skal få, men de jeg gir bort. Den største gleden er å glede andre!

En riktig god jul ønskes ALLE!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar