9. april 2012

Påske

Som student er man heldig å få paskeferie, men med jobb i helsevesenet er det alltid jobb å få, så jeg har tilbrakt påsken på jobb. Det har vært veldig stille og rolig, og med så mange flotte kolleger har det vært en fin påske! I dag, 2. påske dag, har jeg tatt turen hjem til mamma, for i morgen setter vi nesen mot Praha. Jeg gleder meg!


 
Mandagen (for en uke siden) var jeg innom mamma på jobben, hun hadde fylt et påskeegg med masse godt og kjøpt gule tulipaner til meg. Litt senere på dagen tok jeg turen til Knapstad, for å besøke Sigrunn og lille Kristoffer. Kjempekoselig å se Sigrunn igjen, blir jo ikke så ofte siden hun bor i Bergen, og veldig koselig å hilse på Kristoffer for første gang. En herlig liten prins.
Da jeg var i Praha i fjor kjøpte jeg disse fine eggene, og i år kom de til rette på kvisten som henger ute på verdandaen. Kanskje jeg finner noe mer fint der i år... 

Før påske var det den store påskekylling produksjonen (ta en titt her), disse to mangler nebb da jeg ikke hadde rød sytrå hjemme for å få festet på filt-nebber, men det kommer før neste påske.

Ute på verandaen er det også pyntet med påskeliljer i tillegg til kvisten med eggene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar