2. desember 2010

Førjulstid = masse kos

Da er det blitt desember alt og juleforberedelsene er igang. Siden jeg pusser opp badet i leiligheten og bor hos mamma for tiden, foregår alle forberedelsene hjemme på Grusholen. Lysene på tujaen på terassen er på plass, andventstjernene henger i vinduene, julegardinene er oppe, fuglematen henger ute og så har verdens beste mamma laget pakke-kalender til meg.
Det er mye som skjer i desember. På søndag er det "Jul i stuene" på Odalstunet, det hjelper på julestemningen. Mandag har jeg og mamma tenkt oss til Oslo for å gå på julemarkedet på Rådhusplassen og fredag 10 - søndag 12/12 blir det hyttetur med familien på Skeikampen. 14/12 skal mamma, bestemora og jeg ut å spise i Lillestrøm før vi skal på julekonsert med Ole Edvard Antonsen og Ole Paus i Lillestrøm kirke.
Mellom dette skal det jo pyntes til jul, handles julegaver, lages og skrives julekort, bakes julekaker og nyte julestemningen (som allerede så vidt har kommet).
Jeg ser frem til en litt travel, men veldig koselig førjulstid :o)

Adventstjerner lyser opp i de mørke førjulskveldene

Mamma`s nye adventstake, litt skeptisk når det ikke er det tradisjonelle,
men hun ble fornøyd tror jeg.

Den fine pakkekalenderen min :o)
Jeg må jo ha verdens snilleste mamma!?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar