29. april 2011

Påske-kos

Jeg begynte påsken på forskudd fredag 15. april med en tur til Bergen på besøk hos Sigrunn (som jeg studerte med i Førde). Christine (også ei jeg studerte med i Førde) var også på besøk og det var en veldig koselig helg. Fredagen kom det flere folk på besøk og vi hadde spill-kveld. Lørdagen var Sigrunn, Christine og jeg ute og spiste middag, en liten bursdagsfeiring for Christine som nettopp hadde hatt bursdag. Søndagen var det grått og trist vær, så hele dagen ble tilbrakt inne med film på TV og strikketøyet i hånda. Mandagen måtte Sigrunn en tur på jobb, mens jeg kunne sove lenge før vi satte kursen mot Flesland ved 14.30 tiden. Jeg tok toget og bussen hjem, hentet bilen og reiste hjem til mamma, der var det påskestemning og påskeegget lå på bordet. Litt tidlig, men jeg klarte å spare så jeg hadde godt gjennom hele påsken.

Tobi

Da jeg kom hjem fra Bergen ventet noe dager med jobb. Det var veldig stille i avdelingen, så det var tid til litt påske-kos på jobb også. Pia, sjefen vår, hadde satt frem to påskeegg til oss. Onsdag før Skjærtorsdag, i anledning at Tobi, en av mamma sine kusiner, var på besøk fra USA, hadde Heidi (også ei kusine av mamma) og mamma invitert søskenbarn med familie til en liten sammenkomst. Det var en veldig koselig ettermiddag/ kveld.




Langfredag reiste jeg hjem til mamma. Her ventet masse grill mat og det ble årets første grilling. Mens vi satt ute på terrassen ble trærne rundt oss grønnere og grønnere for hver time som gikk. Nå er virkelig våren her.
  
Søndagen fikk jeg besøk av Sigrunn. Vi lagde pita pizza og selvfølgelig muffins. Muffins er obligatorisk når Sigrunn er på besøk, denne gangen ble det lyse muffins med sjokolade inni. Mmmm.
Takk for veldig koselig besøk Sigrunn, veldig synd det blir så sjeldent.



Hjertemuffinsformer i silikon - helt genialt.

Påsken ble avsluttet med dobbelvakt (som var planlagt så jeg skulle få fri en dag senere i uken), mandag 2. påskedag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar