19. juli 2011

Snart skolestart

I vår søkte jeg på videreutdanning i kreftsykepleie, men det var to hindringer... Å komme inn på skolen med kun 3 års erfaring som sykepleier og å få økonomisk støtte fra Ahus. Under første opptak kom jeg ikke inn på noen av skolene jeg hadde søkt på. Jaja, jeg kunne jo alltids prøve igjen om noen år.... Men etter noen uker fikk jeg først mail fra Diakonova om at jeg var tildelt studieplass, og bare noen dager etter fikk jeg brev fra HiO om at jeg hadde fått studieplass der også. JIPPI!!! Men det var jo en hindring igjen, økonomisk støtte. Ahus skulle gi støtte til 6 sykepleiere, og jeg ble prioritert som nr. 7. Igjen, jaja, jeg kom jo hvertfall inn på skolen, og har vel bedre sjanse til å få økonomisk støtte om noen år.

Men så.... På torsdag hadde Ahus sendt meg en mail. "Vi har innvilget økonomisk støtte til videreutdanning i krefttsykepleie". Kan tro jeg ble glad. Siden dette har jeg bare gått rundt på en rosa sky. Nå har jeg 17 vakter (3 1/2 uker) igjen på jobben, en ferie uke og så er det skolestart 22. august.

Nytt utstyr må jo til når man skal begynne på skolen igjen. Notatbok, almanakk og penner. Boken, Vitenskap for praksis?, er en del av pensm. Denne hadde jeg fra grunnutdanningen og har allerede begynt og lese litt.

Åååååååå, som jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar