6. juli 2013

Grove banan muffins

I går prøvde jeg ut oppskriften jeg fant på grove bananmuffins. Oppskriften fant jeg på bloggen til Bollefrua.

Grove bananmuffins:
12 stk
120 g sammalt hvete fin
60 g sammalt hvete grov (evt bruk 180 gram sammalt fin hvis du ikke har begge)
50 g havregryn
60 g hvetemel
4 ts bakepulver
4ss sukker
1ts vaniljesukker
3dl melk
5 ss olje
1 egg
1 banan, most med en gaffel
Lag eggedosis av egg og sukker. Ha i banan, olje og melk og rør sammen. Bland i det tørre. Ha i smurte muffinsformer, evt i papirformer i muffinsbrett. Strø over havregryn og litt kanel på toppen. Stek midt i ovnen på 200 grader i ca 20 minutter. Ta de ut av muffinsbrettet og avkjøl på rist.
 
Jeg byttet igjen ut alt melet med speltmel, og stekte de i ca. 25 min da jeg synes de så så lyse ut etter bare 20 min.
Jeg jobber nattevaktshelg i helga, og tok med meg noen på jobb i går kveld, og skal si de fikk ben og gå på. Skal helt klart bakes flere ganger, men da kanskje med noe mindre sukker, banan og vaniljesukker gir mye sødme, så tror ikke det gjør noe med litt mindre sukker! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar