4. juli 2013

Grove ost- og skinkemuffins

For noen dager siden så jeg en oppskrift på frokost-muffins, de var grove med bananer, og så veeeldig gode ut, men dessverre husker jeg ikke hvor jeg så oppskriften. Jeg googlet derfor både "grovemuffins" og "frokostmuffins", men fant ingen oppskrift jeg synes lignet... Men jeg fant derimor to andre oppskrifter, en på grove ost- og skinkemuffins og en på grove bananmuffins. Jeg tok meg en tur i butikken for å handle inn det jeg trengre, og satte i gang med første oppskriften. Den fant jeg forresten på bloggen til My little kitchen, der var det MASSE fine oppskrifter som jeg helt klart skal prøve ut etterhvert.
 
 
Grove ost- og skinkemuffins:
35 stk
8 dl hvetemel
10 dl grovt mel
3 dl havregryn
2 ts salt
8 ts bakepulver
200 g smør
8 dl melk
4 egg
400 g skinke
500g revet ost
 
Da jeg ikke tåler hvetemel byttet jeg ut hvetemelet med fint speltmel og grovt mel med sammalt spelt, også brukte jeg glutenfri havregryn.
 
Dette gjør du:
Bland alt det tørre
Smelt smør, bland med egg og melk.
Hell det våte over det tørre og bland godt.
Skjær opp skinke i passe biter.
Ha ost og skinke i deigen og bland det godt inn.
Fordel i muffinsformer
Ha evt en liten osteskive opp på muffinsene før steking.
 
 
Stekes på 220 grader i 15 - 20 min. Avkløl på rist.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar