18. januar 2011

Et blikk tilbake i tid...

I juni drar mamma, bestemora og jeg til Nord-Norge, mer bestemt Harstad med biltur utover i Lofoten. Målet med turen er å se hvordan det ser ut der jeg har noen av røttene mine, Mehus og Kinn i Kvæfjord. Bestefar er født og oppvokst på Mehus, han flyttet ned til Porsgrunn på siste del av 1940 tallet. Hans foreldre og 3 søstre flyttet også nedover på Østlandet på denne tiden.
I 1956 tok Bestefar turen tilbake til Mehus på besøk, denne gangen hadde han med seg sin forlovede...

I dag har jeg vært hos bestemor og sett på gamle bilder. Spesielt var det interessant å se bilder fra bestemor og bestefar var i Nord-Norge, blir artig å se om vi kjenner igjen noe når vi tar turen opp i sommer.

Bestemor og bestefar foran Hurtigruten før de setter kursen nordover.

Huset på Mehus der bestefar vokste opp.


Bestefar ute og hesjer.


Mine tipp oldeforeldre (Jakob og Ragna Kinn) på Kinn i Kvæfjord.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar